Παιδεία σε εποχές πανδημίας

Αγαπητοί κηδεμόνες και γονείς, καλά μας παιδιά

Το Σχολείο μας, όπως γνωρίζετε, βρίσκεται σε αναστολή λειτουργίας από τις 11 Μαρτίου έως τις 10 Απριλίου τουλάχιστον ( βλ. τα σχετικά ΦΕΚ ), εξ αιτίας της πανδημίας του covid -19. Βιώνουμε όλοι μας μία κατάσταση πρωτόγνωρη, με άγχος, περιορισμούς στην κυκλοφορία, άσχημες οικονομικέςεπιπτώσεις σε πολλές οικογένειες.

Από την πρώτη ημέρα της αναστολής λειτουργίας, οι καθηγήτριες και οι καθηγητές του 3ουΓυμνασίου Σύρου στέκονται στο πλευρό των παιδιών και των οικογενειών τους, κρατώντας ζωντανή την εκπαιδευτική διαδικασία, με τρόπους εναλλακτικούς. Κανείς μας δεν πήγε διακοπές, κανείς δεν εξαφανίστηκε, σε αντίθεση με όσα κατά καιρούς γράφονται και ακούγονται σε μέσα κοινωνικής δικτύωσης και τηλεοπτικούς σταθμούς. Αδιάψευστοι μάρτυρες της συνεχούς παρουσίας μας είστε εσείς οι ίδιοι, γονείς και μαθητές.

Όντες πεπεισμένοι πως τίποτε δεν μπορεί να υποκαταστήσει την διά ζώσης εκπαίδευση, με φυσική παρουσία μαθητών και καθηγητών στην σχολική τάξη, επιχειρούμε έναν πρώτο απολογισμό τήςμέχρι τώρα εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, την οποία παρέχει το Σχολείο μας:

Ασύγχρονη εξ Αποστάσεως

Γνωρίζετε όλοι πως από τον Σεπτέμβριο του 2018 το Σχολείο χρησιμοποιεί, με απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων, (κατόπιν εισηγήσεως του καθηγητή Πληροφορικής κ. Γεωργίου) την εκπαιδευτική πλατφόρμα ασφαλούς ψηφιακής επικοινωνίας Edmodo, ως μέσον επικουρικής εξαποστάσεως εκπαίδευσης.
Πρόκειται για μία πλατφόρμα φτιαγμένη αποκλειστικά για την εκπαίδευση, που εμπιστεύονται 400.000 σχολεία και 100.000.000 μαθητές, σε πάνω από 190 χώρες παγκοσμίως.

Επιπλέον, στο θέμα των προσωπικών στοιχείων των συμμετεχόντων δίνεται μεγάλη προσοχή, καθώς από τους μαθητές δεν απαιτείται κανένα ευαίσθητο δεδομένο (e-mail, κινητό, Αριθμός Μητρώου), παρά το όνομα και επώνυμό τους, στοιχεία απαραίτητα μόνο για την αναγνώρισή τουςαπό τους καθηγητές.

Τις τελευταίες τρεις σχολικές χρονιές, το πρώτο μάθημα Πληροφορικής, στην έναρξη της κάθε χρονιάς, χρησιμοποιείται για τη δημιουργία λογαριασμών από τους μαθητές της Α? Τάξης. Οιλογαριασμοί αυτοί συνοδεύουν τα παιδιά (με τις όποιες μικρές διορθώσεις χρειάζονται) και στις υπόλοιπες Τάξεις του Γυμνασίου.

Όλα τα παιδιά, αλλά και αρκετοί γονείς, είναι πλέον εξοικειωμένα.

Αποφασίσαμε να εμπιστευθούμε το δοκιμασμένο στην πράξη Edmodo και όχι το, προτεινόμενο απότο Υπουργείο Παιδείας, Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο, με την ένθερμη υποστήριξη του υπεύθυνου Συντονιστή Παιδαγωγικής Καθοδήγησης του Σχολείου μας. Η απόφαση αυτή μάς δικαιώνει, αφού από την πρώτη ημέρα της αναστολής λειτουργίας η εκπαιδευτική διαδικασία στο Σχολείο μας συνεχίζεται απρόσκοπτα ( με όποια μικροπροβλήματα τεχνικής φύσεως προκύπτουν καιεπιλύονται), ενώ δεν θα λέγαμε το ίδιο για τις πλατφόρμες e-class και e-me, του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου.

Σήμερα, στην πλατφόρμα Edmodo συμμετέχουν 19 καθηγητές και καθηγήτριες του Σχολείου(σχεδόν όλοι), 177 από τους 185 μαθητές, ενώ λειτουργούν 140 Τάξεις μαθημάτων. Ξεχωριστές Τάξεις λειτουργούν για τα παιδιά που φοιτούν στο Τμήμα Ένταξης.

Σύγχρονη εξ Αποστάσεως   

Έχει ήδη συσταθεί ομάδα στήριξης, αποτελούμενη από τους κ.κ. Γεωργίου, Σεμιτέκολο, Χατζηιωάννου, ώστε να χρησιμοποιηθεί επαρκώς το σύστημα τηλεδιάσκεψης Webex.  Πρόκειται γιαμια εντελώς καινούργια εφαρμογή, ο χρόνος «εκπαίδευσής» μας ήταν ελάχιστος, θεωρούμε όμως ότι θα μπορέσει να ξεκινήσει η λειτουργία της, με κάποιους από τους καθηγητές, από την ερχόμενη Δευτέρα 6 Απριλίου, εάν όχι νωρίτερα. Τα παιδιά θα ενημερωθούν για το πρόγραμμα, μέσω τουEdmodo.

Ποιοτική ? Δημιουργική Απασχόληση

Υλοποιώντας την ιδέα της φιλολόγου κας Κοντέλλη, έχουμε αναρτήσει, με την βοήθεια των συναδέλφων, κατάλογο διαδικτυακών εφαρμογών οι οποίες περιλαμβάνουν: εικονικές επισκέψεις σε Μουσεία, ηλεκτρονικά βιβλία και εφημερίδες, θεατρικές παραστάσεις,  ταινίες κινουμένων σχεδίων (animation) και πλήθος δραστηριοτήτων, κατάλληλων για παιδιά και εφήβους. Το υλικό ανανεώνεται συνεχώς, γι? αυτό είναι καλό να επισκέπτεστε καθημερινά την ιστοσελίδα τουΣχολείου.

Ψυχολογική Στήριξη

Με την συνδρομή της ψυχολόγου του Σχολικού Συγκροτήματος, κας Κοντοφάκα, υπάρχει ξεχωριστή στήλη ψυχολογικής υποστήριξης παιδιών και γονέων, με χρήσιμες και πολύτιμες συμβουλές και άρθρα, που αφορούν στη διαχείριση της κρίσης την οποία όλοι βιώνουμε.

Κλείνοντας αυτό τον πρώτο απολογισμό των μέχρι τώρα ενεργειών μας, θα ήθελα, εκ μέρους τουΣυλλόγου Διδασκόντων, να εκφράσω την ευγνωμοσύνη μας για το ότι βρίσκεστε σε δύσκολες συνθήκες κοντά στο Σχολείο και να σας διαβεβαιώσω πως το κίνητρό μας δεν είναι τόσο μια τυπική αίσθηση καθήκοντος, όσο η αγάπη μας για τα παιδιά, δηλ. η αγάπη μας για την δουλειά μας.

Καλή αντάμωση στην πραγματική σχολική τάξη

Ο Διευθυντής

 

 

 

 

 

Σχετικές δημοσιεύσεις